|
|
Studentennieuwsbrief |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoe gaan veranderingen in
wet- en regelgeving jou raken? Er
komen nieuwe wetsvoorstellen en veranderingen in regelingen
aan die op elke student betrekking hebben. Voor veel studenten
heeft dat praktische consequenties, vooral in de
portemonnee. Waar krijg jij mee te maken? Lees het op de
site van de Dienst Uitvoering Onderwijs van
het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Lees verder |
|
|
|
|
|
Studeren in het buitenland:
wat eraan vooraf gaat Studeren
in het buitenland. Voor veel studenten een interessante optie,
maar weinig studenten nemen daadwerkelijk de nodige stappen om
te kunnen gaan. Hoe is het nou eigenlijk om zo’n proces te
doorlopen? Studente Engelse taal en cultuur Sharmaine Verhagen
doet verslag van haar ervaringen. Lees verder |
|
|
|
|
|
Tentamens en Museumnacht
Leiden: ‘Zeuren is voor watjes’ Op
30 juni zijn niet de kroegen, maar de Leidse musea het
toneel van een zomerse zaterdagnacht. Tijdens
de Museumnacht Leiden is er van alles mogelijk. Van je
laten tatoeëren in het Anatomisch theater tot abseilen in de
Pieterskerk. Studenten doen de organisatie. Kaarten in de
voorverkoop met € 2,50 korting,
student-leden van het LUF betalen zelfs € 5
minder. Lees verder |
|
|
|
|
|
Big Science: de SRV-wagen
van de wetenschap De
ultieme bèta-medley. Daarop trakteren Bas Haring, hoogleraar
Publiek Begrip van Wetenschap, en Ionica Smeets, freelance
wetenschapsjournalist en voormalig Wiskundemeisje, van 25 t/m
29 juni iedereen die geïnteresseerd is. Hun medley ‘Big
Science’ voert de deelnemers vijf dagen langs grote thema’s
van de natuurwetenschap. Lees verder |
|
|
|
De nacht dat ik het aflegde tegen...
maïs
|
Column door Sarah-Jayne
Nogarede |
|
Een aantal jaar geleden was ik vaak te
vinden in de Kroeg. Niet zomaar een kroeg, de Kroeg, aan
het Kort Rapenburg. Met de studievereniging, waar ik
toen nog bestuur van deed, hadden we daar meer dan
regelmatige borrels. Nou is de Kroeg een prima café,
maar wat ik er vooral leuk aan vond was de barman.
|
|
Lees
verder | |
|
|
|
|
| |