|
|
|
Jaargang 5, 24 maart 2009 |
| |
|
|
'Tijdens onze
excursie konden een aantal biologiestudenten meehelpen met
de vogeltellingen op Ameland' mailt Daniël van Denderen,
student Biologie.
|
|
|
|
|
Film,
debatvaardigheden, terrorisme, Europese besluitvorming,
hersenen & emoties: vanaf september 2009 kunnen alle
Leidse studenten vakken over deze onderwerpen volgen. Deze
onderwerpen, en vele andere, komen aan bod in de Leidse
minoren, waarmee studenten hun keuzeruimte kunnen vullen.
Lees
verder |
|
|
|
|
|
|
|
Aan
de Leidse Sterrewacht wordt de ALMA Local Expertisegroep
(Allegro) gevestigd. Prof.dr. Ewine van Dishoeck: ‘Nederland
heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van
ALMA. Dankzij deze subsidie kunnen we nu ook de
wetenschappelijke oogst binnenhalen.’
Lees
verder |
|
|
|
|
|
|
|
Donderdag
begint voor Studium Generale een serie lezingen over het
Nederlands buitenlands beleid, georganiseerd door het
ministerie van Buitenlandse Zaken en de Universiteit Leiden.
Op de agenda onder meer de rol van Nederland in de Europese
Unie, waarover Wim Voermans, hoogleraar staats- en
bestuursrecht, spreekt.
Lees
verder |
|
|
|
|
|
|
|
Discriminatie
kan ertoe leiden dat leden van minderheidsgroepen zich
terugtrekken uit de samenleving. Daarvoor waarschuwt
promovenda Katherine Stroebe. ‘Discriminatie heeft
ingrijpendere gevolgen dan eerder werd gedacht.’
Lees
verder |
|
|
|
|
|
|
|
Een
dubbelpromotie komt niet vaak voor, maar vandaag is het al de
tweede dit jaar. Marije Koopmans en Idske Kremer Hovinga zijn
samen gepromoveerd op één proefschrift. Naast hun studie
geneeskunde hebben zij op de afdeling pathologie van het LUMC
jarenlang samen onderzoek gedaan naar chimerisme.
Lees
verder |
|
|
|
|
|
|
|
De
vorming van een nieuwe bibliotheek- organisatie heeft
pijnpunten maar schept ook nieuwe mogelijkheden, bijvoorbeeld
voor het verruimen van de openingstijden en het faciliteren
van de snel voortschrij- dende digitale ontwikkelingen,
stelt uni- versiteitsbibliothecaris Kurt De Belder.
Lees
verder |
|
|
|
|
En
verder |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |